بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال لغو شد پیام تسلیت وزیر ورزش، فدراسیون‌‌ها و باشگاه‌های ورزشی در پی شهادت رئیس‌ جمهور پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی شهادت رئیس جمهور + عکس جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور
سرخط خبرها

گلایه‌های تنها ملی‌پوش مشهدی هاکی روی یخ ایران از بی‌توجهی مسئولان

  • کد خبر: ۱۰۴۳۵۵
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
گلایه‌های تنها ملی‌پوش مشهدی هاکی روی یخ ایران از بی‌توجهی مسئولان
نایب‌قهرمانی تیم‌ملی هاکی روی یخ ایران در رقابت‌هــــــای جهانــــــی دی‌ویژن ۴ برای جامعه ورزش خراسان با یک اتفاق ویژه همراه بود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ نایب‌قهرمانی تیم‌ملی هاکی روی یخ ایران در رقابت‌هــــــای جهانــــــی دی‌ویژن ۴ برای جامعه ورزش خراسان با یک اتفاق ویژه همراه بود. دروازه‌بان این تیم که با درخشش خیره‌کننده‌اش در مسیر این موفقیت کمک شایانی به تیم‌ملی کرد، یک خراسانی بود که در گفتگو با شهرآراورزشی حرف‌های زیادی از بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان به این رشته ورزشی زد.

علیرضا مهدوی در قرقیزستان یک‌تنه جلو آماج حمــــلات رقیبــــان پرقدمت و گردن‌کلفـــت ایران ایستاد تا درنهایت ملی‌‎پوشان بتوانند به مقام نایب‌قهرمانی برسند و حالا امیدهایشان برای نخستین درخشش تاریخ این رشته ورزشی در ایران، در سطح رقابت‌های آسیایی بیش از پیش زنده شود. رقابت‌هایی که چهار ماه دیگر قرار است برگزار شود و ایران برای اولین‌بار در این رشته وارد کارزار رقابت‌ها شود. علیرضا مهدوی، سنگربان خراســــانی تیم‌ملی، شرایط این رشته ورزشی در مشهد و عملکرد تیم‌ملی در سطح آسیا و جهان را بازگو می‌کند.

از ایرلاین هاکی تا هاکی روی یخ

رقص پایش روی زمین یخی پیست شبیه نمایشی دل‌انگیز است. دروازه‌بان است، اما برای حفظ و حراست از دروازه‌اش هم که شده است، باید حرکت با پای خوبی داشته باشد. ۳۱ سال سن آن‌قدر به او تجربه داده است که حالا مرد اول دروازه تیم‌ملی ایران باشد. با وجود این خودش درباره ورودش به تیم‌ملی و پوشیدن این پیراهن می‌گوید: «راستش این رشته در ایران نوپاست و هنوز عمر تشکیل تیم‌ملی آن در ایران به شمار انگشتان یک دست نمی‌رسد.» علیرضا مهدوی می‌افزاید: «از هفده‌سالگی ایرلاین هاکی کار می‌کردم و بعد از آنکه هاکی روی یخ هم در ایران فعال شد، به این رشته آمدم. البته تفاوت ایرلاین هاکی و هاکی روی یخ بسیار کم و بیشتر در لوازمش است.»

درخشش در دی‌ویژن ۴

رقابت‌های هاکی روی یخ جهان در چهار سطح برگزار می‌شود. مهدوی دراین‌باره توضیح می‌دهد: «سطح اول دی‌ویژن یک است که تیم‌های صاحب‌نام در این رشته مثل آمریکا و کانادا در آن حاضرند. سطوح دیگر به‌ترتیب تیم‌های درجه‌های بعد هستند. ایران باتوجه‌به اینکه تازه به این رشته وارد شده، در دی‌ویژن ۴ است که خوشبختانه توانستیم در این مسابقات نایب‌قهرمان شویم.» وی با اشاره به تیم‌های رقیب ایران در مسابقات جهانی دی‌ویژن ۴ که قبل از نوروز ۱۴۰۱ در قرقیزستان برگزار شد، اظهار می‌کند: «در این مسابقات با قرقیزستان، سنگاپور، کویت و مالزی بازی کردیم که فقط مقابل قرقیزستان میزبان باختیم و در سایر بازی‌ها موفق بودیم.»

مربیان روس و کاپیتان باتجربه

تیم‌ملی هاکی روی یخ ایران در دی‌ویژن ۴ با هدایت دو مربی روس به میدان رفت. البته کاوه صدقی سمت سرمربیگری را به‌عهده داشت، اما دو مربی روس که در دبی بازی می‌‎کنند، تأثیر بسزایی در مسائل فنی داشتند. از طرفی علیرضا مهدوی دراین‌باره اذعان می‌کند که نقش کاپیتان تیمشان هم در این موفقیت چشمگیر بوده است. او دراین‌زمینه می‌گوید: «فرزاد هوشیدری برای ما در این یکی‌دو سال فقط کاپیتان نبوده است و در زمانی که مربی هم نداشتیم، نقش یک تمرین‌دهنده و مربی خوب را ایفا می‌کرد.»

عنوان‌داری در لیگ‌برتر هاکی روی یخ

علیرضا مهدوی، ستاره خراسانی تیم‌ملی هاکی روی یخ کشورمان، سال گذشته و در آوردگاه لیگ‌برتر هم توانست نمایشی خوب با تیم باشگاهی‌اش ارائه کند؛ نمایشی که او را به تیم‌ملی رساند. مهدوی درباره برگزاری رقابت‌های لیگ‌برتر این رشته در ایران می‌گوید: «لیگ‌برتر سال گذشته با حضور چهار تیم ایران‌مال، میثاق، آیس‌باکس و آنلاین‌تایر برگزار شد و من در نیم‌فصل اول برای آنلاین‌تایر بازی کردم و در نیم‌فصل دوم به تیم ایران‌مال پیوستم.» وی می‌افزاید: «در پایان مسابقات هم آنلاین‌تایر قهرمان شد و ما هم با تیم ایران‌مال به مقام سومی رسیدیم.»

دوری مشهد و پدیده از لیگ‌برتر

ملی‌پوش مشهدی با اشاره به جایگاه مشهد در این رشته ورزشی می‌گوید: «سال گذشته تیم پدیده از مشهد در لیگ‌برتر حاضر بود و خود من هم برای این تیم بازی می‌کردم، اما متأسفانه از این تیم حمایت نشد و امسال دیگر در مسابقات شرکت نکرد.» مهدوی تصریح می‌کند: «چند بازیکن مشهدی همان تیم امسال در تیم‌های میثاق و آنلاین‌تایر بازی کردند.» وی با اشاره به پیست هاکی روی یخ مشهد اظهار می‌کند:

«متأسفانه در مشهد از پاتیناژ پدیده استفاده نمی‌شود و می‌توانم بگویم این امکان ویژه بی‌استفاده مانده است. ما مجبوریم برای تمرین به تهران برویم و در پیست ایران‌مال کار کنیم. فکر می‌کنم اگر مشکل استاندارد این زمین برطرف شود، خیلی به کار مشهدی‌ها بیاید.» وی تصریح می‌کند: «تا جایی که من می‌دانم، اطراف زمین «بُرد» یا همان دیواره‌های مخصوص را که توپ نباید از زمین خارج شود، ندارد و به همین دلیل نمی‌توان از آن استفاده کرد.»

حمایت مشهد، بی‌مهری تهران

سنگربان تیم‌ملی هاکی روی یخ ایران درباره حمایت‌های هیئت استان از این رشته و ستاره‌هایش می‌گوید: «الحق و والانصاف شاید تنها کسی که در مشهد از ما حمایت می‌کند، رئیس هیئت باشد، وگرنه هیچ‌کس دیگر به فکر ما نیست. در تهران هم ما بعد از مسابقات با تیم‌ملی که به ایران برگشتیم، حجم بی‌توجهی‌ها به‌قدری بود که انگار آب سردی بر پیکره ما ریخته باشند.» علیرضا مهدوی خاطرنشان می‌کند: «ما تجهیزات نداریم و وسایلمان را هم باید از خارج وارد کنیم. اما متأسفانه هیچ حمایتی از ما نمی‌‎شود و بچه‌ها از جیب خودشان هزینه‌های خرید وسایل را می‌دهند. حتی از مسئولان خواستیم شرایطی فراهم کنند تا این وسایل را با ارز دولتی وارد کنیم، اما همین کار را هم نکردند.» دغدغه‌های ستاره هاکی روی یخ مشهدی تیم ملی در حالی است که انتظار می‌رود این تیم در مسیر رقابت‌های آسیایی تقویت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->